Η καυχησάρικη “φούσκα”…

ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: Η ΜΕΓΑΛΗ προς τα ΜΠΡΟΣ ΠΟΡΕΙΑ με την ΟΠΙΣΘΕΝ και ΒΗΜΑ ΣΗΜΕΙΩΤΟΝ

…έσκασε

Γράφει ο Ελευθέριος Βερυβάκης, τ. Υπουργός – Βουλευτής

Νέο Λύκειο με συνταγές από παλιούς τσελεμεντέδες:


Το μοντέλο του Νέου Σχολείου αναβιώνει κατά το πρώτο ήμισυ την εικόνα διάκρισης κλασικού από πρακτικό, που ίσχυε μέχρι τη δεκαετία του ’70 και καταργήθηκε από την πρώτη Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ (Υπουργός Παιδείας Ελευθέριος Βερυβάκης) και κατά το έτερο ήμισυ από το Σύστημα με τις Δέσμες, που εισήγαγε η πρώτη Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ (Υπουργός Παιδείας Ελευθέριος Βερυβάκης) συν την προσθήκη της μόνης καινοτομίας των projects – που ακόμη είναι άγνωστα στο περιεχόμενο και την αποτελεσματικότητά τους, γιατί είναι κατ’ αντιγραφή από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

Τα projects αφορούν την ερευνητική εργασία των μαθητών που θα είναι υποχρεωτική στις τρεις τάξεις του Λυκείου και θα βαθμολογείται.

Ο μαθητής που θα εργάζεται ατομικά ή συλλογικά με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να παραδίδει μια τέτοια εργασία, δυο φορές το χρόνο.

Όσο για το θέμα της; Η Υπουργός έδωσε ένα παράδειγμα: Διαχείριση κοινωνικών προβλημάτων.

Κατά τα λοιπά – εκτός της ερευνητικής εργασίας – υποχρεωτική και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου παραμένει η Ιστορία. Τα Θρησκευτικά παραμένουν υποχρεωτικά μόνο στην Α’ και τη Β’ Τάξη και η ξένη γλώσσα υποβαθμίζεται.

Τα μαθήματα μειώνονται σε όλες τις τάξεις.

Μειωμένες κατά δύο ώρες οι διδακτικές ώρες σε Α’ και Β’ τάξη, αυξημένες κατά 4 ώρες στη Γ’ Λυκείου.

Και σαν επιμύθιο – οι κακεντρεχείς λένε – αυξάνονται οι ώρες των φροντιστηρίων.

Οι πολιτικοί παρατηρητές, που σχολιάζουν στις ιστοσελίδες μας τις εξελίξεις (Π.Π.-Σ.Ι.Ε.) παρατηρούσαν, ότι «έτσι έκλεισε με πάταγο μια νέα “καυχησιάρικη νούλα”, που τάχα θα τα έφερνε όλα τούμπα και θα είχε μια νέα λαμπρή προοπτική για τη νέα γενιά των μαθητών, που θα επαναλάβουν κατά βάση τις κούρσες των πατεράδων και των παππούδων τους με μια νέα δόση τεχνολογίας».

Όμως, είναι αλήθεια, πως για να μπορέσει ολοκληρωμένα να εκτιμηθεί η νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση χρειάζεται συμπληρώματα – τα οποία δεν έχουν ούτε καν προετοιμασθεί οπωσδήποτε δεν έχουν εξαγγελθεί – στις άλλες βαθμίδες της υποχρεωτικής παιδείας και της πανεπιστημιακής προετοιμασίας και σταδιοδρομίας.

Μέχρι τότε, οι παρατηρήσεις που αφορούν το Νέο Λύκειο αναμένουν τις τελικές ολοκληρωμένες κρίσεις, που για τη νέα περίοδο ξεκίνησαν άλλη μια φορά από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση χωρίς να έχουν πλήρως σημειώσει το “ολοκληρωμένο μοντέλο” εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, που υπάρχει ανάγκη να δοθεί επίσημα, προκειμένου να κρίνουμε αν πράγματι και το Υπουργείο Παιδείας προχωρά προς τον 21ο αιώνα ή το μόνο που κάνει είναι να «καυχιέται», ότι θα τα αλλάξει όλα με μόνη επίδοση την πορεία προς τα πίσω.